اخبار تکنولوژیتکنولوژی

هلکت زنده می‌ماند؛ تصمیمات جدید استلانتیس برای شاخه SRT کرایسلر

ماه فوریه بود که شایعاتی مبنی بر حذف شاخه SRT توسط هولدینگ تازه تاسیس استلانتیس منتشر شد. اما در مصاحبه جدید وب‌سایت Autoweek با تیم کونیسکیس، مدیر عامل دوج و قائم مقام موقت کرایسلر، روزنه‌های امید به زنده ماندن SRT را ایجاد کرده ‌است.

کونیسکیس در گفتگو با Autoweek می‌گوید: «ما هسته مرکزی این افراد را در یک ساختمان مستقر کردیم. گروهی از آنها بر روی TRX، گروهی با رابیکون ۳۹۲ و گروهی دیگر هم مختص به چلنجر و چارجر، مشغول به کار شده اند. ما تیم TRX را نزد مهندسان Ram فرستادیم، گروه رابیکون ۳۹۲ هم اکنون با مهندسان رانگلر کار می‌کنند.»

از دهه‌ها قبل، خودروسازان همواره می‌توانستند یک مدل را به عنوان پایه‌ای برای مهندسی و توسعه مدل‌های دیگر، انتخاب کنند. سپس نسخه‌های تقویت شده از همان مدل، به سبک خودروهای SRT، یکی یکی معرفی می‌شدند.

به گفته کونیسکیس: این استراتژی دیگر در دنیای خودروهای الکتریکی به کار نمی‌آید. چرا که در این عرصه، امکان ارتقا و تیون قوای محرک، بسیار محدود است. او در این باره می‌گوید: «در دنیای الکتریکی‌ها، ساخت نسخه‌های سفارشی SRT کار بسیار دشواری است. چرا که مواردی همچون اندازه و شکل باتری‌ها، میزان کیلو وات بر ساعت، علم متالوژی باتری و مرکز ثقل خودرو، با محدودیت‌های زیادی همراه‌اند.»

البته لازم به ذکر است که تیم SRT با تمام مشکلات، فعلا به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در واقع، SRT تا جایی که بتوان از موتورهای درون سوز استفاده کرد، می‌تواند زنده بماند. به عنوان مثال، دوج مدل دورانگو SRT هلکت را فقط برای آن دسته از کسانی ساخته که به دنبال یک خودرو عضلانی آمریکایی با ۷۱۰ اسب بخار قدرت هستند.

سایت منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا